Fest eller vardag?

Har lagat Flygande Jakob idag. För första gången. På grund av en viss skidresa till Idre vintern 2001. Men idag blev det gott.

image

Undrar bara om jag skall klassa den som vardags- eller helgrätt?

Mobilbloggat

Shopping var det ja


Det bidde trots allt lite shopping idag. Har Knut börjat dagis så har Knut börjat dagis.

Det bidde ett tvåpack långkalsonger, ett två pack t-shirts, ett tvåpack långärmade t-shirts, en extramössa, en fleecetröja och ett regnställ. Fast fleecetröjan och regnstället hade vi julklappspengar till. Så det räknas liksom inte. Dessutom hade vi lite tur att det var klubbdagar på Polarn och pyret samt att jag tydligen hade någon bonus. Så femhundringen räckte alltså både till regnställ och fleece. Resten var också på något sätt nödvändiga saker eftersom vi måste ha flera omgångar extrakläder på dagis. Här tackar vi HM för de hade rätt bra priser på sådana lekläder. Och så blev det ett apoteksbesök. Bara nödvändiga saker som kräm till Knut och tamponger och p-piller till mig. Ingen nöjsesshopping här inte. Apoteket är OK. Men så så blev det lite shopping till mig också. Jag skall ju trots allt åka skidor. Så jag shoppade ett underställ och ett par skidstrumpor. För totalt 400 SEK. Som jag tog från försäljningskontot. Så det blev också på något sätt OK.

Men när vi kom hem kom det tråkiga. Att klippa bort alla lappar.

Måste säga att det var ganska befriande att åka till Allum och veta precis vad vi skulle shoppa. Inte gå in i någon affär och kika ”bara för att”.. Att shoppa precis vad som stod på listan och sedan åka hem. Eller till Mc Donald´s rättare sagt. Finns ett spår av Mc Donald´s på bild tre. Dessutom är det skönt att vet atat man slipper shoppa på ett tag. Vi kan lägga den tiden på annat istället.