På längden

Jag fick kompensera gårdagen förfall genom att åka lite längdskidor idag på förmiddagen. 12.5 kilometer fick ajag ihop i rätt risiga spår på Öjersjös golfbana. Och det var ganska trevligt att komma ut lite. Jag är ganska dålig på att åka men underställ, frisk luft och motion är ju alltid en trevlig kombo. Hoppas att det kommer lite mer snö i veckan så det kan bli lite bättre spår till nästa helg.

After worken

Vi började som sagt med möte och gocart. Gocart är väl inte direkt min bästa gren. Om vi säger så. Lite synd att det var just gocart första gången det skulle tävlas på mitt nya jobb. För jag har ju så många andra bra grenar. I all fall kom jag sist. Men så värst långt efter var jag inte. Det gick bättre och bättre och hade vi kört ett heat till tror jag att det hade gått riktigt bra.

Sedan gick vi vidare till Flying Berrell och drack öl. Vi kom dit vid sjutiden och tiden bara försvann. Vid elva-tiden dök det upp fyra polare till två av mina kollegor. Och det visade sig att den ena var en före detta kollega till mig och en annan brukar jag jobba ihop med lite då och då. Så där försvann några timmar till. Stället stängde vid två och då skulle kompisgänget vidare. De gick till Excet och jag gick med men jag orkade inte riktigt köa så jag tog bussen hem. Och som ni vet somnade jag.

Igår var jag allmänt seg. Trots att jag hoppat minst två ölrundor. Så jag ägnade mig mest åt SM-veckan och bad. Vi var även ute en sväng och strosade lite i området. Knut kan ju vara ganska lättroad. Sedan hade Martin yrat något om att det melodifestival. Men det var det inte. Så jag fick avnjuta min bakfyllepizza till torsdagens avsnitt av Biggest loser. Passande. Hann även med att förtära lite ostbågar till På spåret.