Konservativ

Måste varna för att hela detta inlägget bör läsas med en ironisk baktanke. Så inga personer eller råvaror tar illa upp.

Läste detta inlägg hos Anna. Och Skrattade högt. För något sådant skulle jag aldrig kunna göra. Ändra på något som fungerar. Eller tillsätta något som egentligten tillhör något annat.

Vitlök till Tacos? Hallå? Vitlök har man ju i grekisk mat. Missförstå mig rätt. Jag älskar vitlök. Tänk Tzatziki. Tänk vitlöksbröd. Men där räcker det. jag är så fruktansvärt konservvativ när det gäller mat. Var sak har sin plats!

Blir lite smått chokad när folk har vitlök i köttfärssåsen eller i potatisgratängen. Köttfärssås skall smaka kött och potatisgratäng skall smaka potatis. Och chilin har man i chili con carnen och inte i köttfärsås. Och ve och fasa för dem som har tacokrydda i köttfärssåsen. Hallå eller? Tacos är ju nästan det godaste som finns men då skall det ju vara tacos i sin helhet och inte i någon köttfärssås. Och de som har ananas till tacosen. Riktigt urspårat.

Det blir en viss konflikt där hemma angående min konservativa syn på mat. Har en sambo som älskar tacokrydda, chili och andra starka saker. Men jag hävdar att var smak har sin plats. Bara för att jag tycker dill är den godaste kryddan så strösslar jag inte en massa dill omkring mig. Dill har jag i dillsås, i fiskgrytor och på chipsen. Men där räcker det. Skulle ju aldrig få för mig att ha i dill i köttfärssåsen!

Nä. Man skall inte överdosera det man tycker är gott. Det är min matlagningsfilosofi. Erkänner dock att den är ganska konservativ. Kanske är det bara en revolt mot min far som alltid skall experimentera med udda smakkombinationer. Första gången vi åt tacos någon gång där på 90-talet så åt han polarbröd istället för skal. Och det gör han än. Han vill gärna byta ut en ingrediens mot någon annan. Fast helst skulle han byyta ut allt mot Polarbröd.

Utvärdering pågår

Kör fleecestrumpbyxan idag. Tänkte jag skulle testa dem i kyla. Och än så länge är jag nöjd med dem. I sju minusgrader samt lite vind kändes de varmare än vanliga tights. Dock källare än jeans. Fast hade det inte blåst så hade de säkert varit lika varma som jeans.

Mobilbloggat

Tidig

Man märker att man är tidigt ute. När man slår på bilstereon och det fortfarande är Vaken på P4. När de digital vägskyltarna ännu inte är igång. Och när det ser ut såhär när jag parkerat i P-huset.

image

Mobilbloggat